Wczorajsza konferencja prasowa zainaugurowała w Polsce europejską kampanię TyreAWARE. Jest ona wspólnym projektem producentów opon i Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy (ETRMA), którego członkiem jest Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego. Jej cel to uświadamianie jak ważne jest dbanie o opony i pokazanie, że jest to łatwe. Informacje o najlepszych praktykach skierowane są m.in. do kierowców, sprzedawców opon oraz organizacji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego. Elementem kampanii jest strona www.tyreaware.org.
- Nie możemy w samochodzie poprawić układu ABS ani ESP, pasów bezpieczeństwa czy poduszek powietrznych, ale montaż i odpowiednie dbanie o opony to najprostszy sposób na zwiększenie bezpieczeństwa na drodze – powiedział Jacek Pryczek, Prezes Zarządu PZPO.
Na konferencji zaprezentowano zarówno portal internetowy jak i broszurę „TyreAWARE czyli praktyczne informacje o oponach”, skierowaną do serwisów samochodowych i kierowców. Będzie ona dostępna w serwisach oponiarskich. Znajdziemy w niej informacje dotyczące przechowywania i transportu opon, głębokości bieżnika i właściwego ciśnienia w oponach, fakty i dane na temat opon zimowych oraz czasu użytkowania opon itp.
Jacek Pryczek dodał również, że często „zainteresowanie” użytkowników oponą ogranicza się tylko do dwóch czynności: zakupu i wymiany. Niestety większość kierowców zapomina o bardzo ważnym aspekcie dotyczącym przechowywania i należytego dbania o opony. Większość użytkowników myśli o nich zbyt rzadko a przecież np. zbyt niskie ciśnienie powoduje wiele negatywnych implikacji, jak np. wzrost temperatury samej opony, co jest jednym z wrogów jej integralności.
ETRMA zwraca również uwagę na przechowywanie opon, ponieważ często największe zniszczenia mają miejsce w przypadku nieprawidłowego przechowywania. Należy również pamiętać o tym, że jeśli samochód stoi w jednym miejscu, nie jest użytkowany, opona również niszczeje. Dlatego tak ważne jest, żeby regularnie uruchamiać dany pojazd. Pamiętajmy również, żeby korzystać z dobrego serwisu, nie zostawiać naszego samochodu w rękach amatorów.
Piotr Sarnecki, Dyrektor Generalny PZPO zaprezentował także nową stronę www.pamietajooponach.pl, na której znajdują się porady dotyczące bezpieczeństwa jazdy w okresie wiosenno-letnim. – Warto, żeby każdy kierowca od czasu do czasu wszedł na nasza stronę i przypomniał sobie 12 zasad, dzięki którym podróże samochodem będą przyjemnością zamiast wspomnieniem traumatycznej przygody – dodał Piotr Sarnecki.
Kampania europejska jest pomysłem członków ETRMA, którzy zauważyli, że wielu kierowców jest niedoinformowanych w kwestii użytkowania opon czy szerzej przemysłu oponiarskiego. Cele kampanii to zwiększenie świadomości, że wartość użytkowa i parametry opon nie zmniejszają się wraz z upływem czasu, jeśli tylko potrafimy o nie prawidłowo zadbać, poprawienie zrozumienia roli kierowców w doborze opon i w dbaniu o nie, pokazanie wkładu przemysłu oponiarskiego w zrównoważony rozwój i korzyści dla społeczeństwa.
Piotr Sarnecki zaprezentował broszurę „TyreAWARE czyli praktyczne informacje o oponach”, będącą podstawowym elementem informacyjnym kampanii. Składa się ona z następujących rozdziałów tematycznych – transport i przechowywanie opon, głębokość bieżnika, prawidłowe ciśnienie, opony zimowe, fakty i dane na temat czasu użytkowania opon, fakty na temat koła zapasowego, wymiana opon na nowe (dostępna na stronie www.tyreaware.org)
Wraz ze stroną www.pamietajooponach.pl PZPO uruchomiło również profil na facebook’u „Pamiętaj o oponach”, który warto odwiedzać.
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/europejska-kampania-producentow-opon-tyreaware-podnosi-swiadomosc-uzytkownikow